|
|
|
|
|
دانشمندان آلماني ميگويند: رعايت اعتدال در مصرف شكر و انواع ويتامين، احتمالا باعث طول عمر ميشود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آزمايشها نشان داده كه محدود كردن ميزان گلوكز بدن، سيستم دفاعي را تقويت ميكند. همچنين نتايج مطالعات بر روي حيوانات نشان داد كه تامين كافي كالري، موجب طول عمر آنها شده است. دانشمندان به استناد اين تحقيق ميگويند كه آنتي اكسيدانتها نيز تا حدودي مضر هستند. به گفته آنان، آنتي اكسيدانتها و ويتامينها، مانع از عملكرد پارهاي از آنزيمهاي مفيد در بدن ميشوند. |
||
|
+
نوشته شده در دوشنبه شانزدهم مهر 1386ساعت 4:4 توسط ابراهیم صائمی
|
|
||
|
|
|
|
|
يك گروه كه درباره تغذيه مادر تحقيق ميكنند اعلام كردند فوايد مصرف ماهي براي زنان باردار بسيار بيشتر از خطرات ناشي از جيوه موجود در ماهي است. به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاري فرانسه،اين گروه كه متشكل از پزشكان متخصص زنان و كارشناسان تغذيه بودند، با همكاري "ائتلاف ملي سلامت مادران و نوزادان" ( (HMHBمتذكر شدند كه توصيههاي آنها به دنبال آن صادر ميشود كه بحث درباره وجود جيوه در ماهي سبب سردرگمي زنان بار دار و كاهش مصرف ماهي شده است. اين گروه تاكيد كردند، مصرف كم ماهي سبب ميشود اسيد چرب امگا سه به ميزان كافي به بدن زنان باردار نرسد كه اين مسئله سلامت مادران و كودكان انها را به خطر مياندازد. اين پزشكان به زناني كه قصد بارداري دارند، زنان باردار و يا آنهايي كه در دوران شيردهي به سر ميبردند توصيه كردند كه "براي رشد ذهني و حركتي كودك و براي كاهش خطر زايمان زودرس و افسردگي بعد از زايمان هر هفته حدود ۱۲انس ( ۳۴۰/۲۰گرم) ماهي مانند ماهي سالمون، تن، ساردين و ماكرو مصرف كنند. دكتر "راجر نيومن" يكي از اعضاي گروه تغذيه مادر و استاد متخصص زنان و زايمان در "دانشگاه كاروليناي جنوبي" گفت، آنها از مطالعه خود دريافتند كه زنان باردار از مصرف غذاهاي دريايي در دوران بارداري ميترسند و ابراز اميدواري كرد كه توصيههاي علمي آنان به زنان باردار، زنانيكه در دوران شيردهي بسر ميبرند و يا آنهاييكه قصد بارداري دارند اطمينان دهد كه با مصرف ماهي در جهت منافع خود و كودكانشان گام برميدارند. |
||
|
+
نوشته شده در دوشنبه شانزدهم مهر 1386ساعت 4:3 توسط ابراهیم صائمی
|
|
||